אדריכל איל יוסינגר לוגו

אדריכל איל יוסינגר לוגו
לוגו איל יוסינגר

24 מרץ 2014

חלומות מודפסים בשלושה ממדים

להקים בית שלם תוך עשרים וארבע שעות, כולל חשמל, תשתיות ואפילו ריהוט. לאחר כחודש להחליט שהבית אינו מתאים, להמיס אותו בחזרה לחומרי הגלם בתהליך של מחזור מלא ולייצרו מחדש לפי הדרישות. להוסיף חדרים תוך שעות ספורות כשהמשפחה מתרחבת. לעצב לבד חללים, רהיטים, לבחור טקסטורה לקיר, צבעים ותאורה. 
הזייה, או העתיד הנראה לעין?

-"מחר נוסעים ללילה במלון, אנחנו שוב מחליפים את הבית".

הדפסה תלת ממדית מתכננת להסתער על עולם התעשייה, ולשנות מן היסוד את שיטות הייצור והצריכה המסורתיות. לא רחוק היום בו נוכל לגשת לחנות ולייצר לעצמנו נעליים, בגדים או משקפיים המותאמים במדויק למידות ולרצון העיצובי שלנו. אפשרות נוספת היא לעצב כרצוננו בעזרת המחשב בבית, ולקבל את המוצר המוגמר בדואר, או יותר מכך: לייצר אותו בבית בעצמנו.

- "היי, מאיפה הנעליים המהממות האלה?"
- "הדפסתי אותן אתמול בבית, אבל נראה לי שלערב אני מכינה חדשות".


הדפסה תלת ממדית משתמשת במגוון חומרים הולך וגדל בהם סוגים שונים של פולימרים (פלסטיק), מתכות, גבס ובטון סיבי ואף מוצרי מאכל. למעשה, כל מה שיכול לעבור ממצב נוזלי דרך מזרק ואז להתקשות ולהתמצק, יכול לשמש בהדפסה תלת ממדית.

שיטת ההדפסה היא ייצור בשכבות. יש משהו מאד מאוזן ורך בבנייה אופקית של שכבות מיקרוניות. כמו שכבות גיאולוגיות נבנים חפצים רדיד אחר רדיד, טופוגרפיה מרחבית גמישה ומפותלת. אין אבדן של חומר והרעש מינימלי. אפשרויות הדיוק הן חלקיקי המילימטר, ויכולות לגרות את דמיון המעצבים בייצור פרטים וחיבורים שלא נראו בעבר. 

באדריכלות, נוכל לראות בעתיד הקרוב שילוב של אביזרים מודפסים בבניה. תחום עיצוב הפנים יאמץ ראשון אלמנטים מודפסים או מרוכבים, וכן כאלה שמיוצרים באמצעות חיתוך לייזר, כרסום או בנייה רובוטית.

החזון היותר מרגש, הוא בניית מבנים של ממש בהדפסה תלת ממדית. שימוש בבטון סיבי, חומרים פלסטיים עמידים וחומרי בידוד מוקצפים יאפשרו הקמה מהירה מאד ומדויקת מאד של בתים ומבנים.

מי מאיתנו יהיה הראשון לגור בבית מודפס?


סרטון המדגים תהליך הדפסה תלת ממדית שעשיתי


שיטת ההדפסה התלת ממדית היא ייצור בשכבות


מודלים שלי בהדפסת תלת ממד

ממודל מחשב למשהו שאפשר לבעוט בו

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה