אדריכל איל יוסינגר לוגו

אדריכל איל יוסינגר לוגו
לוגו איל יוסינגר

03 אוגוסט 2015

אפליקציות לאדריכלות מתקדמת

לא התאפקתי וקניתי לעצמי את הפליימוביל של דמות אדריכל.




מחוגה, סרגל משולש ושולחן שרטוט בהחלט מאפיינים אדריכלים, אבל כאלה של לפני בערך שלושים שנה. כלים רבים של אדריכלות מתקדמת נמצאים היום בסמארטפון ובטאבלט, ומאפשרים לשלב טכנולוגיות מתקדמות בתכנון אדריכלי מסורתי.  הנה הרשימה המומלצת, שנמצאת אצלי תמיד בכיס:



יש חדש תחת השמש

 האם תזרח השמש בחלון שתכננתם? האפליקציה הזו היא אחת החביבות עלי באופן אישי. בהפעלת האפליקציה באתר הבניה תקבלו את המיקום שלכם על גבי מפה או תצלום אוויר. סביבכם, יופיע מסלול השמש היומי של היום הנוכחי או כל תאריך אחר שתבחרו. בלחיצה נוספת אפשר להפוך את מסלול החמה לתלת ממדי, כלומר כזה שמראה לכם היכן השמש בשמיים בזמן שאתם מפנים את הסמארטפון לכל כיוון שתרצו. אפשר לבדוק אפקטיביות של הצללות, לגלות חלונות בעייתיים בהם יש שמש ישירה או חלונות שסובלים ממחסור באור טבעי. 

בונוס: אפליקציה נוספת בשם WindSeeker, עושה בערך את אותם הדברים, רק לגבי הרוח השלטת באתר התכנון שלכם. 





 קישור לאפסטור: Sunseeker


אוטוקאד - גם בנייד!

נכון, אל תצפו לתוכנת השרטוט המלאה בטלפון או בטאבלט, אבל מה שיש בגרסה של אוטוקאד לסמארטפון הפתיע גם אותי. תוכלו לקרוא שרטוטים שקיבלתם במייל, להציג תכניות וסקיצות ללקוח או לקבלנים בשטח ואפילו לשרטט או לערוך באמצעות מספר כלים בסיסיים. אפשר גם להוסיף טקסט או הערות,  ואפילו להדפיס את השרטוט ישר מהמכשיר אל מדפסת תומכת AirPrint.









למידע נוסף: AutoCAD360


מודד דירות וירטואלי

כמה פעמים רציתם להתחיל תכנון אדריכלי עבור לקוח, אבל נאלצתם להמתין לסיום עבודתו של המודד? האפליקציה הזו עושה את הבלתי יאומן: מודדת ומשרטטת את תכנית הבית או הדירה תוך דקות. כל מה שאתם צריכים זה ללכת ברחבי הבית ולהצמיד את המכשיר לקירות, בתוספת קצת סבלנות בהתחלה.
הנה סרטון המדגים כיצד מודדים עם האפליקציה, וקישור לאתר ההורדה.



קישור לאתר האפליקציה:  RoomScanPro



אל תזרוק - תסרוק!

לא באמת צריך להסביר למה אדריכלים צריכים סורק. סקיצות, תכניות מוערות, תמונות ומסמכים נכנסים בין מכסה הזכוכית, ובהבלחת אור מהפנטת הופכים למידע דיגיטלי. אז מה החידוש? הסורק הזה, שנמצא בסמארטפון או בטאבלט, מומחה בסריקה מהירה ומדויקת להפליא של כל דבר כמעט. פשוט הניחו אותו מעל הנייר (עדיף על רקע כהה), וכל שאר העבודה נעשית אוטומטית. אפשרויות נוספות: עריכת בהירות וניגודיות, גילוי אוטומטי של שולי המסמך ושיתוף עם DROPBOX ועוד תוכנות נפוצות.
זה נכון שיש שפע אפליקציות בשוק שעושות פעולה דומה, אבל לאחר שבדקתי כמה וכמה, זו בעיני הטובה ביותר.

קישור לאפליקציה  
ScannerPro By Readdle


צלם מדוד ושלח

טוב, זו אפליקציה שהיא ממש בגדר חובה לכל אדריכל. ספר סקיצות קטן עם עיפרון הולכים גם איתי לכל מקום, אבל בעזרת היישום הנפלא הזה תוכלו לצלם כל דבר באתר הבנייה ומיד לכתוב מידות והערות על גבי התצלום. נוח ביותר כשרוצים להזכר במשרד בכל מיני פרטים שראינו בשטח, ואפילו יותר כשרוצים לשלוח הערות, הנחיות ושאלות לקבלנים וספקים. 

ניתן כאן אפילו לסדר את התצלומים לפי נושאים ותיקיות, לשלוח למייל או לשתף באפליקציות נפוצות אחרות. 






קישור לאתר האפליקציה:




הא
ולר השויצרי של מכשירי המדידה

הנה תיק שלם של מכשירי מדידה דיגיטליים:
מד זוית, פלס ופלס בנאים, מד שיפוע, סיסמוממטר, מד קרינה אלקטרומגנטית, מצפן, מד דציבל, סרגל ועוד כמה שבטח שכחתי - באפליקציה מעוצבת ונוחה להפליא. 
נכון שיש גם גרסאות חינמיות כמעט לכל אחד מהמכשירים שמופיעים כאן, אבל הריכוז במקום אחד נוח ביותר.
אז, מתי מדדתם בפעם האחרונה את עוצמת הרעש לקראת תכנון אדריכלי של בית?




למידע נוסף והורדה  Measures by Skypa



ת'פוס ת'צבע



יש המון אפליקציות שדוגמות צבע מתמונה או מהמצלמה, אבל את זו אני אוהב במיוחד. קחו צבע שאתם אוהבים, וקבלו מיד השראה למניפות מגוונות של צבעים קרובים או משלימים. תוכלו לבנות ספריה של גוונים שמורים, או להרכיב שילובים מנצחים. צילמתם חלל שאהבתם, ראיתם ציור עם טונאליות מושכת או מצאתם תמונה מעניינת באינטרנט? דוגם הצבע הזה ייקח כל תמונה ויהפוך אותה לסקאלה מעניינת של צבעים, כהשראה לפרוייקט הבא שלכם. 












לאתר האפליקציה Color Capture


ולא נסיים בלי סקצ'אפ 


האפליקציה הזו מתיימרת לעשות משהו שתיאורטית נשמע כביר: לאפשר לכם להסתובב באופן וירטואלי סביב ובתוך המודל שבניתם בסקצ׳אפ, כאשר אתם באתר המתוכנן עצמו. זאת באמצעות מה שנקרא "Augmented Reality", מעין שילוב של המציאות הקיימת עם מציאות מדומה. גם אם בפועל זה עובד, מודה שאישית אני מוצא את האפליקציה כיעילה ביותר להצגת מודלים שבניתם בסקצ'אפ בפני לקוחות או קבלנים בשטח. אם שמרתם את המודל שלכם בתיקייה שיתופית כגון DROPBOX, תוכלו לטעון אותו ישירות לאפליקציה מכל מקום, לסובב, להתקרב ולהפיק מצגת מהירה גם רחוק מהמשרד.






למידע נוסף והורדה SightSpace


יש לכם רעיונות לאפליקציות נוספות? מוזמנים לשתף כאן בתגובות לפוסט.
תהנו ותעשו אדריכלות מתקדמת וטובה!





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה