אדריכל איל יוסינגר לוגו

אדריכל איל יוסינגר לוגו
לוגו איל יוסינגר

16 אוגוסט 2015

אדריכלות טובה מתחילה בפרטים

ביקרתי במוזיאון פיקאסו בפאריז. יש למוזיאונים בבירה הצרפתית מסורת של התאמת חלל התצוגה לרוח המוצגים. כך למשל, אמנות העת העתיקה והרנסנס מוצגת בארמון הלובר, מסמליה של העיר בימי הביניים והרנסנס, אמנות המאה ה-19 מוצגת בתחנת הרכבת הישנה דאורסיי, ואמנות מודרנית ועכשוית במבנה פופ-ארט פוסט מודרני, הוא מרכז פומפידו.

ציוריו של פאבלו פיקאסו, אמן מודרני אשר שואב רבות מהאסטטיקה והמסורת של ציור אירופאי עתיק וציור פרימיטיבי, הוצבו במבנה שמשקף בדיוק את רעיון התקופה:

מבנה Hôtel Salé שנבנה באמצע המאה ה-17 כאחוזת מגורים של משפחת סוחרים, שופץ והותאם בשנת 1976 על ידי האדריכל Roland Simounet אשר זכה בתחרות אדריכלים.

ההתאמות שנעשו בפנים הבניין מחוללות קסם נפלא: המבנה כוסה בגבס הלבן המתחייב, אך משאיר חורים והצצות אל היסודות העתיקים. כמו ילד סקרן הלכתי בין האולמות, מתרגש למצוא את חורי ההצצה המסתוריים המגלים בכל פעם טפח אחר של הבניין המקורי. כך עוצבו המדרגות החדשות אשר מאחז יד מאבן מבצבץ מתוך הקיר לצידן, פתחי החלונות עם ספי אבן ישנים המשתרבבים מבעד למחיצת הגבס הבוהקת בלבן וגולת הכותרת: קומת הגג החושפת את קורות העץ של הגלריה העליונה במלוא הדר זקנתה. 

מוזמנים להצצה מצולמת מהביקור.

פתח אור מבוקר לצד עמודי עץ ישנים

גג הגלריה העליונה הושאר חשוף

אדריכלות של פרטים בישן ובחדש

המוזיאון כמוצג בפני עצמו

אדריכלות מתאימה את עצמה לקיים

דואט לעץ מזדקן וברזל

פתחי הצצה אל העבר

מאחז יד עתיק ומדרגות חדשות

פיסול באור 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה